7. edycja Buy a Book

Już po raz siódmy wrocławskie firmy zrzeszone w ABSL pomogły dzieciom podczas charytatywnej kwesty, kiermaszu książek oraz aukcji charytatywnej „Buy a Book”. Dochód z akcji - rokrocznie organizowanej przez firmy sektora nowoczesnych usług biznesowych - zostanie przekazany na realizację celów statutowych Fundacji „Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci”.

Podczas tegorocznej akcji sprzedaży książek oraz kwesty udało się zebrać 10 465,88 złotych. Cała kwota zostanie przekazana na podnoszenie jakości życia, w tym rehabilitację, podopiecznych Fundacji „Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci”. „Buy a Book” odbywa się cyklicznie od 2013 roku pod patronatem Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL). Głównym organizatorem tegorocznej edycji, zorganizowanej w Magnolia Park, było wrocławskie centrum Hewlett Packard Enterprise. Centrum handlowe Magnolia Park było gospodarzem i jednocześnie Partnerem Strategicznym wydarzenia.

7. edycja Buy a Book

Wrocławski biznes mocno zaangażował się w „Buy a Book”. Na kiermasz trafiły książki, komiksy, a nawet audiobooki, które zbierali pracownicy z ponad 20 firm zrzeszonych w ABSL. W zbiórkę włączyli się też mieszkańcy Wrocławia, którzy przez kilka tygodni przekazywali swoje książki. Przy kilkumiesięcznych przygotowaniach "Buy a Book” pracowało ponad 100 wolontariuszy, a w dniu wydarzenia ponad 60 osób reprezentujących zaangażowane w akcję firmy zrzeszone w ABSL. Wolontariusze aktywnie włączyli się w animacje dla dzieci - zaplatanie warkoczyków, malowanie twarzy, wspólne kolorowanie i zdobienie muffinek. Honorowy patronat nad „Buy a Book” objął Prezydent Wrocławia oraz Wrocławska Rada Kobiet.

7. edycja Buy a Book

Dziękuję w imieniu naszych podopiecznych i własnym za pamięć, działanie i realną pomoc. Cieszymy się niezmiernie, że kolejna edycja „Buy a Book” wspiera nasze działania na rzecz dzieci przewlekle i nieuleczalnie chorych, które realizujemy od przeszło 10 lat. Pomoc kierujemy do dzieci z Dolnego Śląska, a jest ich ponad 60 (z czego tylko 1/3 jest finansowana przez państwo). Cieszymy się, że jesteśmy nie tylko beneficjentem „Buy a Book”, ale też współorganizatorem. Przedsięwzięcie to pokazuje prawdziwość słów ,,zrównoważony rozwój’’ w kontekście działań sektora biznesowego. -  mówiła po zakończonym kiermaszu Beata Hernik-Janiszewska, Prezes Fundacji „Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci”.

„Buy a Book” z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością wśród wrocławian. W tegorocznej edycji organizatorzy poszerzyli formułę kiermaszu. Przez cały dzień uczestnicy „Buy a Book” mogli skorzystać z licznych atrakcji. Przed gośćmi wystąpiły lokalne duety gitarowo-wokalne: RaRo - Rosalie Chatwin i Rafał Biłas, de'Tone - Justyna Mikulska i Bartek Wróbel oraz George Dyer i Valentina Vatutia. Uczestnicy mogli wziąć udział w lekcji tańca, a najmłodsi bawili się w strefie zabaw, gdzie oprócz zajęć z wolontariuszami, na dzieci czekały bezpłatne warsztaty ceramiczne zorganizowane przez pracownię MaluMika.

Wydarzenie otworzyła Prezes Fundacji „Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci” Beata Hernik-Janiszewska oraz Paweł Rańda, wicemistrz olimpijski w wioślarstwie z 2008 roku i Ambasador Fundacji. Uczestników „Buy a Book” w imieniu Prezydenta Wrocławia przywitała również Joanna Nyczak, Dyrektor Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Wrocławia oraz Przewodnicząca Wrocławskiej Rady Kobiet, a także Katarzyna Turkiewicz, Prezes Hewlett Packard Enterprise we Wrocławiu. W dalszej części programu uczestnicy „Buy a Book” mieli przyjemność podziwiać występy Youriego Gregoire, półfinalisty Programu „Mam Talent” oraz Nadera Hasnaoui, finalisty Programu „You Can Dance”.

Kolejną nowością w tym roku była aukcja charytatywna, w której wzięły udział wrocławskie firmy. Dzięki aukcji, na konto Fundacji wpłynęło dodatkowo 9500 zł. Ta kwota również będzie wykorzystana na realizację celów statutowych.

Podczas organizacji „Buy a Book” Fundacja nawiązała współpracę z Centrum Medycznym Magnolia Park, które w ramach akcji charytatywnej przekazało bon na 20000 zł do wykorzystania przez matki i opiekunów podopiecznych Fundacji.

Sponsorem GOLD 7.edycji „Buy a Book” była firma Amazon. Sponsorami BRONZE były firmy Credit Suisse, GlobalLogic oraz XL Catlin. Partnerami wydarzenia byli: Centrum Tańca Champion Team, Epam, Event-Factory, Hotel Monopol Wrocław, Jack Thompson Business Consultant, MaluMika, Michael Page oraz Publicon. Event managerem „Buy a Book” z ramienia wrocławskiego centrum Hewlett Packard Enterprise była Joanna Szablewska.

Gospodarzem aukcji charytatywnej, która odbyła się wieczorem 16 września po kiermaszu i kweście w Magnolia Park, był DoubleTree by Hilton i restauracja OVO. Wśród firm, które przekazały fanty na aukcję charytatywną znalazły się: Amazon, Bowtieswala, Centrum Medyczne Magnolia Park, Centrum Tańca Champion Team, Empire Apart, Holmes Place OVO, Hotel Monopol Wroclaw, Butik Nespresso we Wrocławiu, Magnolia Park, MaluMika, Stowarzyszenie Nowe Horyzonty, Padme Consulting, Klinika Platinum, Toyota Dobrygowski.